S01E08 – Desirée van der Veen, CX Manager bij a.s.r. verzekeringen

UX-Management Podcast met Desiree van der Veen

Sinds 2006 werkt Desirée in het customer experience vakgebied. Ze is begonnen bij TNS Nipo als onderzoeker waarna een zoektocht naar de geschikte baan liep via bureau’s zoals Mirabeau en MWM2. Eind 2019 is Desirée gestart als CX manager bij A.S.R. Verzekeringen. Ondanks dat het vooraf niet de 1e keuze was om bij een financiële dienstverlener terecht te komen weet Desirée inmiddels dat een goede CX praktijk productonafhankelijk is EN dat dit binnen A.S.R. hoog op de agenda staat.

In deze aflevering spreekt Frank met Desirée over haar rol als CX Manager die ze voor een groot deel zelf heeft kunnen vormgeven, het recentelijk gestarte Voice of the customer programma (met als pijlers Strategie en innovatie, optimaliseren van gebruikerservaring, het NPS meethuis en data gedreven optimalisatie vanuit scrum teams) en het belang van support van bovenaf.